Retourneren

Retour termijn of bedenktijd

U heeft het recht om uw aankoop binnen een bepaalde termijn te retourneren, wanneer U zich bedacht heeft. De retour termijn bedraagt 14 dagen, ingaande op de dag na ontvangst van het product. Uitzonderingen hierop zijn reeds aangestoken kaarsen en speenkoorden of wanneer het artikel gebreken vertoont. Om gebruik te maken van uw recht op retour, dient u ons binnen deze termijn op de hoogte te stellen van uw beslissing. 

Het product dient ongebruikt en in originele staat te zijn, inclusief alle originele verpakkingen en labels. De kosten voor het retourneren zijn voor uw rekening. Na ontvangst en controle van het geretourneerde product, zullen wij het aankoopbedrag, exclusief verzendkosten, binnen 3 dagen terugstorten.

Hieronder staat nog meer uitleg over ons retourbeleid en welke stappen nodig zijn voor het retourneren of omruilen van een bestelling of product.


Wat is van toepassing?

Ik ben niet tevreden met mijn bestelling

Het kan natuurlijk altijd dat een product van onze site je niet bevalt. Dan heb je het recht om, zonder opgave van redenen, binnen 14 dagen aan te geven dat je het product wilt retourneren. Dat heet het zogenaamde herroepingsrecht. Kijk voor een uitgebreide uitleg onder het kopje 'Herroepingsrecht'.

Let op: Kaarsen die reeds zijn aangestoken en gepersonaliseerde producten zoals de speenkoorden kunnen niet worden geretourneerd.

Wil je producten terugsturen doe dat dan zoveel mogelijk in de originele verpakking. Uiteraard heb je het product dan niet gebruikt.

Neem daarvoor contact met ons op via E-mail of WhatsApp. Kijk daarvoor onder het kopje Contact.

Vermeld in je bericht:

  • Je naam
  • Ordernummer
  • Bankrekeningnummer
  • Reden voor retour (bijvoorbeeld omdat je iets wilt terugsturen omdat het niet voldoet aan je verwachtingen, maar je hoeft er ook geen reden voor op te geven) 

Zodra wij jouw bericht hebben ontvangen geven wij door hoe je het beste het product kunt terugsturen. De kosten voor het terugsturen dien je zelf te betalen.

Wanneer je retour ontvangen is, ontvang je een bevestiging en word je aankoopbedrag binnen 3 werkdagen op je rekening gestort.

Ik wil het omruilen

Je wilt het product omruilen voor een andere maat of toch liever in een andere kleur of voor een ander product. De kosten voor het terugsturen dien je zelf te betalen. Je kunt het product ook op onze locatie omruilen voor een ander exemplaar of een ander product. Uiteraard heb je het product dan niet gebruikt. Wanneer er een verschil is in prijs is tussen de twee om te ruilen producten dan krijg je óf een tegoedbon voor het prijsverschil of we sturen een factuur of tikkie voor de meerprijs van het omgeruilde product.

Let op: Kaarsen die reeds zijn aangestoken en gepersonaliseerde producten zoals de speenkoorden kunnen niet worden omgeruild.

Wil je producten terugsturen doe dat dan zoveel mogelijk in de originele verpakking of neem het mee naar onze locatie in de zoveel als mogelijke originele verpakking. Uiteraard heb je het product dan niet gebruikt.

Neem daarvoor contact met ons op via E-mail of WhatsApp. Kijk daarvoor onder het kopje Contact. 

Vermeld in je bericht:

  • Je naam
  • Ordernummer
  • Reden voor retour (bijvoorbeeld omdat je iets wilt omruilen in een andere maat of kleur) 
  • Geef zelf aan waar je het product voor wilt omruilen. Bijvoorbeeld in een andere kleur of in een andere maat. 

Zodra wij jouw bericht hebben ontvangen geven wij door hoe je het beste het product kunt terugsturen. De kosten voor het terugsturen dien je zelf te betalen.

Wanneer het product dat je wilt omruilen door ons is ontvangen, ontvang je een bevestiging en maken we een ander nieuw product en verzenden dit direct aan je terug. Mocht dit langer duren dan de standaard 2 tot 5 werkdagen dan zullen we dat vermelden. De kosten voor versturen van een nieuw product dien je zelf te betalen. Wanneer er een verschil is in prijs is tussen de twee om te ruilen producten dan krijg je óf een tegoedbon voor het prijsverschil of we sturen een factuur of tikkie voor de meerprijs van het omgeruilde product.

Het product vertoont een gebrek

Om aanspraak te maken op garantie, dien je  ons direct na ontdekking van het gebrek op de hoogte te stellen. Neem daarvoor contact met ons op over het probleem waar je tegenaan loopt. Kijk daarvoor onder het kopje Contact en stuur ons een E-mail of een Appje.

Vermeld in je bericht:

  • Je naam
  • Ordernummer
  • Bankrekeningnummer
  • Geef een duidelijke omschrijving van het probleem of gebrek waar je tegenaan loopt en stuur foto's ter ondersteuning.

Na beoordeling van je claim, zullen wij het product repareren, vervangen of het aankoopbedrag terugstorten, afhankelijk van de aard van het gebrek en de beschikbaarheid van een vervangend product.

Het product is bij de verzending kapot gegaan

Mocht het product bij de verzending kapot zijn gegaan of gebeurt dit binnen een week na ontvangst? Kijk daarvoor onder het kopje Contact en stuur ons een E-mail of een Appje.

Vermeld in je bericht:

  • Je naam
  • Ordernummer
  • Bankrekeningnummer
  • Wat is er kapot gegaan en wanneer is het gebeurt. Geef een duidelijke omschrijving. Stuur foto's ter ondersteuning, ook van de (eventueel) beschadigde verpakking.

Wij nemen contact met je op en overleggen met je wat de beste oplossing is. Wij zullen wij het product repareren, vervangen of het aankoopbedrag terugstorten, afhankelijk van de aard van de schade en de beschikbaarheid van een vervangend product.